antena teleskopowa do CB?
Artur
2006-09-18 20:04:56 UTC
Witam Grupowiczów....

Jest coś takiego?

Pozdrawiam

Artur
cashcow
2006-09-19 00:45:46 UTC
bior±c pod uwagê fakt, ¿e nawet niewielka zmiana d³ugo¶ci anteny powodujê
zaistnienie mo¿liwo¶ci spalenia elementów radia to raczej w±tpiê.

TJ
Post by Artur
Witam Grupowiczów....
Jest co¶ takiego?
Pozdrawiam
Artur
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
kaper
2006-09-19 05:30:07 UTC
biorąc pod uwagę fakt, że nawet niewielka zmiana długości anteny powoduję
zaistnienie możliwości spalenia elementów radia
Ciekawe skąd wytrzasnąłeś taką rewelacyjną wiedzę.

to raczej wątpię.

Jak się tym interesowałem, to widziałem na Allegro teleskopowe, bodaj
dwuczęściowe anteny do ręczniaków, ze złączem BNC, po rozłożeniu miały
coś ok. 1 m.

Kaper
JaRo
2006-09-19 06:06:17 UTC
Post by cashcow
bior±c pod uwagê fakt, ¿e nawet niewielka zmiana d³ugo¶ci anteny powodujê
zaistnienie mo¿liwo¶ci spalenia elementów radia
Ciekawe sk±d wytrzasn±³e¶ tak± rewelacyjn± wiedzê.
to raczej w±tpiê.
Jak siê tym interesowa³em, to widzia³em na Allegro teleskopowe, bodaj
dwuczê¶ciowe anteny do rêczniaków, ze z³±czem BNC, po roz³o¿eniu mia³y co¶
ok. 1 m.
Kaper
No teleskopowe sa najlepsze w kindercb - takie do pilnowania dzieci :)
kaper
2006-09-19 06:39:14 UTC
Post by JaRo
No teleskopowe sa najlepsze w kindercb - takie do pilnowania dzieci :)
Mądrala się znalazł.
U mnie czasy turystyki pieszej dawno minęły, ale gdybym się na takową
wybierał z ręczniakiem CB, to zdecydowanie pomyślałbym o wymianie
fabrycznej anteny długości 30 cm na teleskopową, bo: 1. dłuższa jest
lepsza w komunikacji; 2. skrócona jest lepsza w transporcie, a i na
takiej da się pogadać.

Swoja drogą, łezka się kręci na wspomnienie czasów, gdy człowiek śmigał
na rajdy z rewelacyjnym na tamte czasy rtf-em Radmora FM 27,405 MHz, z
końcówką mocy podkręconą przez znajomego z Radmora ze 100 do 250 mW
("tylko nie mów za długo bo się tranzystor przegrzeje!"), fabryczną
anteną teleskopową 120 cm wymienioną na najdłuższą dostępną prawie
dwumetrową (od jakiegoś telewizora przenośnego, taką łamaną w połowie
długości) i przeciwwagą w postaci przewodu wpuszczanego w nogawkę
spodni. Robiło się łączności po 3 km w lesie i 5 km w terenie otwartym :-)

Kaper
Michał Sękal
2006-09-19 06:42:09 UTC
Post by JaRo
Post by kaper
ok. 1 m.
Kaper
No teleskopowe sa najlepsze w kindercb - takie do pilnowania dzieci :)
Hm...
Ale ona moze być słuszna, ta Koncepcja...
Największą wadą długiej anteny na mobilku (przynajmniej dla osób jeżdżacych
sporo po mieście) jest fakt, że nie można z nią wjechać na podziemne i
wielopoziomowe parkingi...
Gdyby zatem antena wyłą teleskowpowa i rozsuwał sie automatycznie do długości
powiedzmy 1,20-1,50 po włączeniu radia i normalnie działała jak zwykła
dolnocewkowa antena. A w momencie wyłaczenia radia antena zwijałaby sie do
powiedzmy 30 cm.
Wiem wiem, zaraz będą głosy ze długa, że sie pognie przy szybkiej jeździe,
albo że sie połamie jak sie w gałęzie walnie. Albo że jak sie zapomni
wyłaczyć radio przy wjeździe do garażu to po antenie. To wszystko prawda, ale
po prostu trzeba o niej pamiętać i tyle. Jak sie ma długą to też trzeba
pamiętać, zatrzymywać, sie wysiadać, skąłdać. Niby nie długo, ale i tak
dłuzej, niż po prostu pstryknąc radyjko. (wiem, CB nie mają wyjścia do
sterowania anteną tak jak radia FM, ale mozna to rozwiazać w prosty sposób).
Jeśli chodzi o techniczne możliwości to nie widze żadnych przeciwwskazań.
Jedyną kwestią negatywną pozozstaje cena takiej anteny...
Ale ogólnie to jak dla mnie byłoby to idealne rozwiązanie.
Tomek Zagóra
2006-09-19 07:22:09 UTC
biorąc pod uwagę fakt, że nawet niewielka zmiana długości anteny powoduję
zaistnienie możliwości spalenia elementów radia to raczej wątpię.
TJ
hmmm... moje ręczniaki mająteleskopowe anteny i nic... nie spaliły się.

moja stacjonarka jest teleskopowa... :)
Romek K
2006-09-19 09:48:22 UTC
Post by Artur
Witam Grupowiczów....
Jest coś takiego?
Pozdrawiam
Artur
Oczywiscie. Na poczatku lat 90 tych w sprzedazy byla Cobra 40kanalowa AM z 4
W mocy. Radio bylo w pokrowcu i w sklad kompletu wchodzilo radyjko ktore od
razu bylo mikrofonem z wyswietlaczem oraz antena na podstawce magnetycznej
teleskopowa dl ok 1m po rozlozeniu. Podlaczane to bylo do gniazda
zapalniczki. Calosc razem ze zlozona antena zamykalo sie w zgrabnym futerale
i mozna bylo schowac do schowka w aucie.
Pozdr
Roman
1617
KLOSZ
2006-09-19 14:06:32 UTC
Post by Romek K
[...]
Mialem, mialem, alez to byl hicior! Taka paskudna, plajskikowa toporna
obudowa. Antenka, fakt, teleskopowa. Szkoda, ze nie za bardzo dawalo sie
z tego gadac z kims, kto byl dalej niz 500 m od tego "sprzetu". Heh, az
sie lezka w oku kreci...

A co do teleskopowosci... no mialem kiedys na dachu 5/8 fali. Byla
teleskopowa.... ;-)

Pzdr
KLOSZ
Rafał "SP" Gil
2006-09-19 19:11:15 UTC
Post by Artur
Jest coś takiego?
Jest, większość 5/8 i 1/2 z racji długości takimi być muszą.
--
|______ Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + ML 145
[]=******=[] Serwis skuterów MOTOPOWER WARSZAWA: www.motopower.pl
J_K_K
2006-09-20 06:35:03 UTC
Post by Artur
Witam Grupowiczów....
Jest co¶ takiego?
Je¿eli chodzi³o Ci o samochodow±, to faktycznie
"obi³o mi siê co¶ takiego o oczy".
Jak odnajdê - to zapodam linka :-)

Pzdr

JKK